Jerry’s Pizza

7 August 2010

Jerry’s Pizza activeaza pe piata de livrare pizza la domiciliu de 12 ani. Prima mare companie de acest gen care s-a dezvoltat rapid, a tintit tot municipiul Bucuresti si si-a dezvoltat activitatile cel mai coerent.

Jerry's Pizza logo livrari

Jerry's Pizza

La conducerea Jerry’s Pizza se afla un american evreu care isi spune Jerry (cu toate ca numele lui este altul). Jerry a vazut in acest tip de afacere ca fiind una de succes in Bucuresti. A muncit zi si noapte ca afacerea lui sa fie cea mai tare in Bucuresti. Asa a si fost multi ani. Jerry’s Pizza a acaparat imediat piata de profil. A fost prezent si in mall-uri dar si-a dat seama ca piata de livrare la domiciliu nu este compatibila cu prezenta in mall iar prezenta intr-un mall inseamna costuri ridicate.

Jerry’s Pizza este o afacere de succes specific americana, realizata de un american, promovata in stil american cu produse foarte asemanatoare cu cele americane. Jerry a implementat ceea ce a vazut in USA.

„Reteta” a functionat mult timp pana de curand. In piata de profil activeaza deja afaceri internationale cu acelasi specific (american): Domino’s Pizza, Pizza Hut Delivery din 2007 si Dominium Pizza (care a ajuns la 3 restaurante cu locatie si cu serviciu de livrare la domiciliu). Pe langa lanturile internationale, in Bucuresti, au crescut si afaceri locale dezvoltate de afaceristi locali printre care: Trenta Pizza, Fabio Pizza, Presto Pizza, Zaza Pizza, Gambino’s Pizza etc.

Toate aceste companii de home delivery (ca sa folosim si termneul american) rodeaza afacerea Jerry’s Pizza. In momentul de fata Trenta Pizza a ajuns din urma Jerry’s Pizza (daca nu a depasit deja) iar Presto Pizza (companie cu concept, produse si imagine low-cost) vine tare din urma.Pe langa amenintarile concurentei Jerry’s Pizza are un mare dezavantaj: preturile (care au crescut din cauza conditiilor economice) si criza (care a afectat comportamentul clientilor). Preturile Jerry’s Pizza sunt cele mai mari din piata de profil ceea ce ii cauzeaza scaderea vanzarilor si migrarea consumatorilor.

In acest moment sunt zvonuri ca Jerry vrea sa isi vanda afacerea dorind astfel sa puna capat activitatii de livrare pizza. Viitorul nu suna bine pentru el. Nu o sa mai poata sa creasca. Cel mai optimist scenariu este sa ramana la vanzarile/cifra de afaceri actuala ceea ce e greu de realizat.Asa ca singurul plan castigator pentru Jerry este sa isi vanda afacerea unui lant international care doreste sa isi mareasca influenta pe piata de profil (Domino’s Pizza sau PHD) sau sa intre in aceasta piata (Papa John’s Pizza).

Jerry’s Pizza este deja perceput ca un brand batranesc si invechit.

In concluzie Jerry’s Pizza o sa ramana pionierul serviciului de livrare pizza la domiciliu in Bucuresti dar acum este in declin.  Din spate vin tinerii.

Sursa imaginii: pliant Jerry’s Pizza gasit in cutia postala si apoi scanat.

One Response to “Jerry’s Pizza”

  1. hristin Says:

    Decat Trenta Pizza mai bine Jerys sau Presto! La Jerys vezi cum fac pizza , dar cei de la Trenta cine stie prin ce case parasite le fac!Cat despre declin cred ca Trenta a inceput sa piarda din ce in ce mai mult teren.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: